دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین انیمیشن های ۲۰۲۲

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۲

با ۱۰ انیمیشن برتر سال ۲۰۲۲ آشنا شوید


سال 2022 به سرعت برق و باد درحال گذر است و هر روز آثار جدیدی را در آن شاهد هستیم. در این مقاله قصد داریم به سراغ جدیدترین کارتون های سال 2022 برویم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم


۱. انیمیشن Hotel Transylvania: Transformania


هتل ترانسیلوانیا ۴: تبدیل شدن یک فیلم کمدی و پویانمایی رایانه‌ای به کارگردانی جنیفر کلوسکا و درک دریمون و به نویسندگی گندی تارتاکوفسکی محصول سال ۲۰۲۲ شرکت سونی پیکچرز انیمیشن و این پویانمایی چهارمین فیلم از سری پویانمایی‌های هتل ترانسیلوانیا است.


در سری چهارم این انیمیشن ، این بار از زاویه‌ای متفاوت به زندگی شخصیت‌های اصلی این سری فیلم‌ها پرداخته است. این بار مسیر نادرست یک اختراع، باعث می‌شود هیولاهای هتل معروف ترانسیلوانیا به انسان تبدیل شوند، درحالی که جانی برعکس مبدل به هیولا می‌شود.

سری های قبلی این انیمیشن توسط نتفلیکس پخش میشد اما اینبار شرکت آمازون با پرداخت صد میلیون دلار حق پخش این انیمیشن را خریداری و آنرا توزیع کرد.


۲. انیمیشن Luck


شانس یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی به کارگردانی پگی هلمز و نویسندگی کیل موری است. در این فیلم که توسط اپل اوریجینال فیلمز، اسکای‌دنس مدیا و اسکای‌دنس انیمیشن مادرید تولید شده‌است، اوا نوبل‌زاده، سایمون پگ، جین فوندا، ووپی گلدبرگ، فلولا بورگ، لیل رل هاوری، کالین اودانهیو و جان راتزنبرگر به ایفای نقش می‌پردازند.


داستان این انیمیشن در مورد دختری بسیار بدشانس است که ناگزیر از نقش آفرینی در دنیایی جادویی است که پیش از این مشاهده نشده است. حال پرده‌ها عقب کشیده شده و رقابت تاریخی میان بدشانسی و خوش شانسی به نمایش گذاشته می‌شود و اینکه چطور این مسئله روی زندگی همه تأثیرگذار است. او با مخلوقات جادویی همکاری می‌کند تا کاری بزرگ را به سرانجام برساند.


۳.انیمیشن Turning Red



قرمز شدن یک فیلم کمدی فانتزی پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است که توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده‌است. کارگردانی آن را دومی شی در اولین کارگردانی فیلم بلند خود به نویسندگی شی و جولیا چو و تهیه‌کنندگی لیندزی کالینز انجام داده‌اند.


داستان این انیمیشن در مورد دختر نوجوان سیزده ساله‌ای به نام میلین است که در هنگام هیجان زده شدن، به یک پاندای بزرگ قرمز رنگ تبدیل می‌شود و همه چی در این لحظه از کنترلش خارج میشود.


۴.انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild



عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد یک فیلم کمدی ماجراجویی پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی به کارگردانی جان سی. دانکین و نویسندگی جیم هچت، ری دلورنتیس و ویلیام شیفرین است. این فیلم به عنوان ششمین قسمت از فرنچایز «عصر یخبندان» در نظر گرفته شده و سایمون پگ نقش اصلی آن را بازی می‌کند.


داستان فیلم جدید حول یک راسو به نام «باک وایلد» با صداپیشگی سایمن پگ می‌چرخد که برای اولین‌بار در سومین فیلم این مجموعه به نام عصری یخبندان: طلوع دایناسورها (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) به بینندگان معرفی شد.


اما این بار شاهد تلاش ادی و کرش برای پیدا کردن محلی برای زندگی هستیم، هرچند که آن‌ها خیلی زود مسیر را گم کرده و خود را گرفتار در میان دنیای گمشده می‌بینند. دراین بین راسویی به نام باک وایلد به کمک‌شان آمده و پس از نجات آن‌ها، همگی عازم مأموریتی مهم می‌شوند تا دنیای گمشده را از سلطه دایناسورها نجات دهند.


۵.انیمیشن The Bad Guys



رفقای بد یک فیلم پویانمایی کمدی آمریکایی محصول ۲۰۲۲ است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن بر پایهٔ مجموعه‌کتاب‌های کودکانه به همین نام از آرون بلبی ساخته‌شده و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است.


این انیمیشن براساس کتاب‌های محبوب کودکان به همین نام نوشته آرون بلیبی (Aaron Blabey) ساخته شده است و داستان آن در مورد پنج خلافکار ( گرگ، کوسه، مار، پیرانا و خانم تارانتولا یا رتیل ) است که باید با یکی از چالش‌ برانگیزترین کارهای عمرشان مواجه شوند! آنها که فقط در پی بدی بودند حال باید نقش شخصیت های خوب را بازی کنند.


۶. انیمیشن Minions: The Rise of Gru



مینیون‌ها: ظهور گرو یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است که توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم پیش‌درآمد اسپین‌آف مینیون‌ها و پنجمین ورودی کلی در فرنچایز من نفرت‌انگیز است.


این داستان راجع به اولین تبهکاری واقعی گرو و گروه مینیون هایش است آن هم وقتی که گرو فقط به مدرسه میرفت و کوچک بود.


۷. انیمیشن DC League of Super-Pets



ابر حیوانات لیگ دی‌سی یک فیلم کمدی ابرقهرمانی پویانمایی سه‌بعدی رایانه‌ای آمریکایی است که توسط گروه انیمیشن وارنر بر اساس تیم ابرقهرمانی دی سی کامیکس لژیون ابر حیوانات خانگی ساخته شده‌است. کارگردانی این فیلم بر عهده جرد استرن است که با همکاری جان ویتینگتون آن را نوشته‌است.


داستان این انیمیشن ازین قرار است که پس از مشکلاتی که برای لیگ قهرمانان رخ می‌دهد، لکس لوتر کنترل امور را به‌دست می‌گیرد. دراین شرایط سگ سوپرمن کریپتو، تیمی از حیوانات ساکن یک پناهگاه حیوانات تشکیل می‌دهد که هرکدام دارای قدرت‌های فوق‌العاده هستند. تیم او شامل یک سگ شکاری با قدرت خارق‌العاده، خوکی که می‌تواند بسیار بزرگ و یا کوچک شود ، یک لاکپشت با سرعت فوق‌العاده و یک سنجاب با توانایی کنترل نیروی الکتریسیته است. سگ سوپر من با کمم تیم ابر قهرمانی خود ، لیگ قهرمانی را نجات میدهد.


۸. انیمیشن Pinocchio‌



پینوکیو یک انیمیشن آمریکایی در ژانر موزیکال، فانتزی و استاپ موشن به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو و مارک گوستافسون است. این فیلم بر پایه ی طرحی داستانی از رمان ماجراهای پینوکیو نوشته ی کارلو کلودی ساخته شده‌است.


در سال ۲۰۰۸، برای اولین‌بار اعلام شد که دل تورو قصد دارد با اقتباس از افسانه کلاسیک پینوکیو نوشته نویسنده ایتالیایی کارلو کلودی، فیلمی انیمیشنی تولید کند که البته درنهایت کار ساخت آن به‌عنوان یک اثر استاپ موشن موزیکال آغاز شد.


نکته مهم دیگر در مورد این فیلم نوع نگاه کارگردان به این قصه قدیمی است، به طوری که به نظر می‌رسد قرار است شاهد نسخه‌ای تیره و تارتر از این داستان باشیم.


البته نباید این فیلم را با فیلم دیگری از پینوکیو که اتفاقا آن هم در سال ۲۰۲۲ هم اکران می‌شود، اشتباه بگیرید. چراکه آن فیلم اقتباسی لایو اکشن به کارگردانی رابرت زمکیس است.


۹. انیمیشن Blazing Samurai



این انیمیشن یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی-اکشن به کارگردانی کریس بیلی است، که با الهام از فیلم وسترن کمدی مل بروکس تحت عنوان زین‌های شعله‌ور ساخته شده‌است. در این فیلم مایکل سرا، ساموئل ال. جکسون، ریکی جرویز، جایمن هانسو، گابریل ایگلسیاس، مل بی، میشل یئو و مل بروکس نقش‌آفرینی می‌کنند.


داستان این انیمیشن در مورد سگی به نام هنک است که رویای تبدیل شدن به یک سامورایی را در سر می‌پروراند. او در طول سفر خود به سرزمینی عجیب می‌رسد که ساکنان اصلی آن را گربه‌ها تشکیل می‌دهند. دراین بین او با جنگجویی شرور به نام ایکا چو ملاقات می‌کند که او را عمیقا به چالش می‌کشد. در مسیر مقابله با او، هنک با جیمبو آشنا می‌شود، گربه سامورایی درشت هیکلی که با اکراه هنک را زیر بال و پر خودگرفته و به او می‌آموزد که سامورایی بودن به چه معنا است. این دوستی شکل گرفته و واقعی میان یک سگ و گربه که درنهایت به سفری مهیج ختم می‌شود، هنک و جیمبو با هم همراه می‌شوند تا شهر کاکاموچو را برای همیشه از شر ایکا چو نجات دهند.


۱۰. انیمیشن Strange World



انیمیشن دنیای عجیب به ژانر اکشن و ماجراجویی پرداخته است که استودیوی دیزنی اغلب تمایل چندانی به امتحان کردن آن نشان نداده است.


ساخت این اثر را دان هال برعهده دارد که پیش‌تر انیمیشن رایا را هم کارگردانی کرده بود، همچنین کویی نگوین (Qui Nguyen) نویسنده انیمیشن فوق هم در این پروژه با او همکاری کرده است.


داستان این انیمیشن در مورد خانواده ای کاوشگر بوده که در افسانه های کلدز حضور داشته اند. اختلافات آنها سبب شد تا در آخرین ماموریت حیاتی و مهمی که در پیش داشته اند زندگی شان تهدید شود که در این بین وقایع بسیاری برای آنها رخ میدهد که سبب جذابیت بیشتر داستان خواهد شد.



ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده