بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» سریال دفترچه مرگ

سریال دفترچه مرگ

نام : دفترچه مرگ ( Desu Nōto )


سال تولید : ۲۰۰۷

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


محصول کشور : ژاپن


ژانر : تخیلی ، اکشن،جنایی


کارگردان : تتسورو آراکی


نویسنده : توشیکی اینوئه


تعداد قسمت : ۳۷


جوایز : بهترین مجموعه تلویزیونی سال ۲۰۰۷ و برنده ی جایزه ی زوندرمان (Sondermann) در بخش بهترین مانگای بین‌المللی همان سال


خلاصه سریال


داستان درباره ی پسر نخبه ژاپنی یه نام لایت است او یک پسر دبیرستانی است که رتبه اول کشوری را در درس هایش دارد پدرش افسر ارشد تیم تحقیقات است و با خواهر دبستانی به همراه پدر و مادرش زندگی میکند.لایت هم همانند پدرش میخواهد یک کارآگاه ماهر شود برای همین عمده وقت خود را صرف مطالعه میکند تا اینکه یک روز به شدت از یکنواختی زندگی خسته میشود وقتی سرکلاس درس به بیرون از پنجره نگاه میکرد متوجه شد دفترچه ای از آسمان به زمین می افتد به دنبال دفترچه میرود و میبیند که روی دفترچه به زبان انگلیسی متنی به این صورت نوشته شده است: دفترچه مرگ، روش استفاده : نام کسی را که میخواهید بمیرد داخل دفترچه بنویسید سپس چهره ی آن را تجسم کنید دلیل مرگ و جزئیات مرگ اورا بنویسید اگر دلیل مرگ را ننویسید آن فرد در اثر سکته قبلی ظرف مدت ۴۵ ثانیه بعد میمیرد. ابتدا به نظر لایت این فقط میتوانست یک شوخی باشد اما دفترچه به شدت فکرش را مشغول کرده بود بعد از ظهر وقتی که داشت خبری را از تلوزیون به صورت زنده مشاهده میکرد که یک تبهکار به مهدکودکی حمله و کودکان را گروگان گرفته تصمیم میگیرد اسم تبهکار را در دفترچه بنویسد ۴۰ ثانیه بعد تبهکار در اثر سکته قلبی جان باخت .لایت ابتدا فکر میکند که این فقط یک حادثه بوده است برای همین این کار را دومرتبه برای تبهکار دیگری انجام میدهد و نتیجه دومرتبه تکرار میشود. ابتدا برای اینکه جان دونفر را گرفته سخت ناراحت میشود اما با کمی تامل متوجه میشود که میتواند جنایت را از روی کره زمین محو کند پس با تلاش بیشتری کار را ادامه میدهد و شروع به گرفتن جان تبهکاران بیشتری میکند. در شبی که در حال نوشتن اسم تبهکاران بود ناگهان موجود عجیبی را پشت سرش میبیند که آن موجود فرشته مرگ(شینیگامی) و صاحب دفترچه مرگ است لایت ابتدا فکر میکند که او میخواهد جانش را بگیرد اما شینیگامی به او میگوید که دفترچه مرگ را توسط دریچه ای که دنیای اورا با دنیای انسان ربط میداده پرتاب کرده و چون لایت دفترچه را لمس کرده صرفا فقط او میتواند فرشته مرگ را ببیند برای همین باید اجازه ندهد کسی به دفترچه دست بزند وگرنه آن فرد هم میتواند فرشته مرگ را ببیند و فرشته مرگ تا زمانی که عمر لایت به آخر برسد یا دفترچه تمام شود با او خواهد بود.

در ای حین پلیس به این قتلها مشکوک میشود ولی سرنخی پیدا نمیکند بر روی لایت رسانه های ملی نام جانگیر را میگذارند. پلیس تصمیم میگیرد کار تحقیقات را به کارآگاهی بسیار ماهر که تاکنون نام اصلی خود و چهره اش را کسی ندیده واگذار کند این شخص تمام پرونده های غیر ممکن را به شیوه ای حل کرده .اسم مستعار این کارآگاه ال هست. ال ۱۲ تا مامور اف بی آی را به کار میگیرد که کار تحقیقات خود را با خانواده ی پلیس ها شروع کند یکی از مامورین به دنبال لایت میرود لایت برای اینکه شناخته نشود از آنجایی که پدرش مامور است و لایت به راحتی به اطلاعات اداره پلیس از طریق کامپیوتر پدرش میتواند دسترسی پیدا کند آن مامور و ۱۱ تای دیگر را همزمان میکشد. سپس نامزد ماموری که به دنبال لایت بوده به مسائلی شک میکند و دنبال کار را میگیرد لایت به ناچار او را نیز میکشد . ال از طریق این مرگها پی میبرد جانگیر یکی از اشخاصی است که ماموران اف بی آی به دنبال آنها رفته اند به خصوص آن ماموری که هم خودش و هم نامزدش کشته شدند برای همین تصمیم میگیرد در خانه ی همه ی آنها دوربین و میکروفون کار بزارد اما لایت بسیار باهوش بوده و متوجه موضوع میشود و هرکاری میکند که خود را بیگناه نشان دهد.ال که از این قضایا چیزی دستگیرش نمیشود تصمیم میگیرد دوربین ها و میکروفن ها را جمع کند اما هنوز به لایت شک دارد بنظرش او زیادی کامل و بیگناه است برای همین منظور خود را به لایت نزدیک کرده و خودش را به او معرفی میکند. سپس به لایت پیشنهاد همکاری در تیم تحقیقات پرونده جانگیر از طرف ال داده میشود و لایت نیز قبول میکند. در طی تحقیقات لایت متوجه میشود که با دادن نیمی از عمر خود میتواند صاحب چشمان شینیگامی شود چشمان شینیگامی این قدرت را دارد که با دیدن هر شخصی میتواند نام او میزان عمر اورا متوجه شود اما لایت از قبول چنین امری دست میکشد.

به علاوه یک شینیگامی کشته نمیشود مگر در زمان مرگ شخصی دخالت کند.همچنین صاحب دفترچه مرگ میتواند مالکیت دفتر را به شخص دیگری منتقل کند در این صورت حافظه ی او کاملا از تمامی اتفاقات پاک میشود.

لایت در حال تحقیقات بود که ناگهان متوجه میشود یک نفر دیگر هم به دفترچه مرگ دسترسی دارد و حتی چشمان شیاگامی رانیز از آن خود کرده .

آن شخص دختری هم سن و سال لایت و یک مدل معروف به نام میسا است که خود را به لایت معرفی میکند و از لایت میخواهد در قبال تسلیم دفترچه مرگش به لایت با او همکاری کند چرا که سالها پیش مجرمی جلوی چشمانش پدر و مادرش را میکشد اما مجازات نمیشود آن شخص به طور اتفاق یکی از قربانیان دفتر لایت بوده و میسا برای تشکر از لایت هرکاری حاضر است برای او انجام دهد پس لایت نیز قبول میکند.

ال به لایت و میسا شک میکند و آن دورا درشرایط سختی بازداشت میکند تا اعتراف کنند اما هردوی آنها برای رهایی از این شرایط از شینیگامی های خود میخواهند که دفترچه مرگ را از آنها پس گرفته و به شخص دیگری انتقال دهند برای همین هردو فراموش میکنند که جانگیر بوده اند و ال نیز متقاعد میشود که آن دو جانگیر نیستند برای همین قرار میشود هردو در تحقیقات به ال کمک کنند.اما دفترچه مرگ هم اکنون دست چه کسی است؟


الهامات نویسنده


به تصویر کشیدن جاه طلبی انسانی و افسانه های ژاپنی .اینکه حتی انسان عدالت خواه نیز میتواند جاه طلب باشد وقدرت باعث میشود انسان ها تغییر کنند.


تگ ها :   دفترچه مرگ

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده